دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تهران چطور شهری است؟

تهران شهری پر هياهوست؛ يک کلان شهر مدرن، پرجمعیت ترین شهر ایران، پایتخت و مرکز استان تهران. اين شهر بیش از 8 میلیون نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین شهر خاورميانه است. برای اطلاعات بیشتر با تهران پلاک همراه باشید!

تهران در کوهپایه های البرز واقع شده است و ارتفاع آن در بعضی نقاط 900 متر و در بعضی نقاط دیگر تا 1800 متر از سطح درياست. با اين وجود اقلیم اين شهر نیمه خشک است و با وجود تابستان های گرم، زمستان های پربارشی دارد. سفر به شهر تهران

تنوع فرهنگی از ویژگی های مهم تهران است؛ چون اقوام مختلفی در اين شهر زندگی می کنند، با اين وجود بیشتر جمعیت اين شهر را فارس ها تشکیل می دهند و برای همین است كه تهران به بزرگترین شهر پارسی زبان های دنيا هم شهرت دارد.

ساکنان تهران را غالبا مسلمان ها و بیشتریت شیعيان تشکیل می دهند، اما در اين بین زرتشتيان، ارامنه، یهوديان و بهائيان هم زندگی مسالمت آمیزی را در کنار مسلمان های شیعه تجربه می کنند. از ميان اتباع خارجی ساکن در تهران هم می توان به افغانستانی ها، عراقی ها و پاکستانی ها اشاره كرد. برای اجاره هتل آپارتمان تهران پلاک در کنار شماست.

تبدیل تهران به شهری به شکل امروزی از زمانی آغاز شد كه اهالی ری بعد از جنگ ها، تخریب ها و شورش ها به تهران عزیمت كردند، اما شروع توسعه و پیشرفت اين شهر مربوط به دوره قاجارهاست كه تهران را به عنوان پایتخت خود برگزیدند. بعدها در دوران حکومت پهلوی بود كه تهران به شهری مدرن تبدیل شد و ساخت بیشتر خانه ها و عمارت‎ های مدرن، موزه ها و خيابان های سنگفرش شده تهران هم مربوط به همین دوران است.

اين شهر به خاطر پایتخت بودن، زودتر از دیگر شهرهای ایران در معرض نوگرایی قرار گرفت و معماری نوین پیش از هرجای دیگر، در تهران پدید آمد. سفر به شهر تهران

اما ظاهر شهر تهران آنچنان كه از يک پایتخت پیشرفته انتظار می رود از زیبایی های شهری برخوردار نیست و ساختار منسجم و يکنواختی در اين شهر دیده نمی شود. به صورتی كه در شمال تهران برج ها و ساختمان های لوکس و مجلل خودنمایی می کنند و در جنوب اين شهر بافت متراکم و فرسوده ظاهر ناخوشانیدی به آن داده است. اگر قرار است به شهر تهران سفر کنید، از طریق تهران پلاک اقامتگاه مناسب را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *