دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اشکالات شایع تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون سامسونگ سالیانی است که در بازار ایران جایگاهی بزرگ به خود اختصاص داده و همین سبب بالا رفتن فروش این تلویزیون ها و در نتیجه نیاز کاربران به مراکز پشتیبانی تلویزیون سامسونگ شده است. ما سعی داریم برای این که بتوانید راحت تر به حل اختلال تلویزیون خود مشغول شوید، شایع ترین اشکالات سری های تلویزیون سامسونگ، به همراه علت و راه حل آن ها به ساده ترین شکل ممکن، بیان کنیم.

سری B5: مدل های B530،B550، B570 

قطعی تصویر تلویزیون، شایع ترین ایراد دیده شده در این تلویزیون ها بوده که به علت اختلال در برد پاور بک لایت تلویزیون، صورت می گیرد.
قطعی نور زمینه در تلویزیون های LCD سری B بعد از چند دقیقه روشن بودن تلویزیون رخ می دهد. در این صورت علل بسیاری در رخداد این اختلال نقش دارند. شما می توانید با تماس با مرکز پشتیبانی تلویزیون سامسونگ از نمایندگان اطلاعات دریافت کنید و متخصص مربوطه را برای عیب یابی تلویزیون به محل بازخواست کنید.

سری F5: مدل های F5000، F5500، F5950

یکی از شایع ترین اشکالات در تلویزیون های سری F سیاه شدن قسمتی از تصویر است. ایجاد شدن خرابی در بک لایت، تقسیم شدن لامپ های بخش بک لایت و ممشکلات شدن یکی از این دو بخش، سبب تاریکی نیمه بالایی یا پایینی تصویر خواهد شد. گاهی هم به علت اختلال در هر دو بخش تصویر، تصویر تلویزیون کاملا قطع می گردد.

در این زمان راهکاری که می توانیم برای برطرف اختلال به کار ببریم، عوض کردن لامپ های سوخته در بخش بک لایت و اصلاح برد پاور تلویزیون برای به حداقل رساندن فرسودگی بک لایت تلویزیون است. پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی با دستکاری های بی مورد، اختلال تلویزیون را بزرگ تر نکنید و تنها از مراکز پشتیبانی تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید.

ایراد دیگری که در سری F از تلویزیون های سامسونگ دیده می شود روشن نشدن تلویزیون بوده که علت آن را می توان ایجاد خرابی در برد پاور تلویزیون دانست. پیشنهاد ما برای پیشگیری از رخ دادن چنین اختلالی، جدا سازی برق ورودی تلویزیون با چند راهی های کلید دار، در زمانی که از تلویزیون استفاده نمی کنید است.

سری C5: مدل های C530،C550، C585 و چند مدل مشابه دیگر

شایع ترین اشکالات در این دسته از تلویزیون های سامسونگ، اختلال در لامپ های فلوئورسنت که وظیفه تولید نور بک لایت را برعهده دارند است. در این مدل از تلویزیون میان ۱۲ تا ۱۸ لامپ برای بک لایت به کار گرفته شده است. خرابی لامپ فلورسنت، مدار محافظ این قسمت را فعال کرده و تلویزیون به شکل اتوماتیک و برای پیشگیری از ایجاد خرابی در سایر قطعات، ولتاژ این قسمت را قطع می نماید.

سری ES:

پدیدار شدن اختلال در بک لایت تلویزیون و تاریکی قسمتی از تصویر، شایع ترین اختلال مدل های مختلف این سری از تلویزیون های سامسونگ است. لامپ های بک لایت طراحی یک طرفه ای دارند و همچون همه بک لایت های ساخته شده با این روش، به علت تراکم لامپ ها و مقدار نور بسیار برای روشن کردن پنل، از فرسودگی بسیاری برخوردار است. قطعه یدکی بخش بک لایت سری ES، نایاب بوده و بهتر است به جای تعویض تعمیر گردد.

سری H و EH:

بک لایت این تلویزیون های سامسونگ به شکل شاخه ای طراحی شده است، شایع ترین اختلال این بخش این است که به شکل روشن نشدن تعدادی از لامپ ها و تاریکی تصویر در همان بخش، خود را نشان می دهد. سوختگی لامپ ها افزایش جریان لامپ های سالم را به دنبال دارد که در صورت عدم تعمیر آن ها را هم خراب می نماید. جهت تعمیر تلویزیون می توانید با پشتیبانی تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.